Той има диплома за цирков артист, тя – за виолончелистка. Тапиите на Магърдич и Кремена Халваджиян обаче нямат роля в актуалните им житейски занимания. А те са да създават и пудрят актуалните и утрешните медийни звезди. В момента са на вълна „България търси талант”, но с шоуто по bTV далеч не се изчерпва бизнесът им, изтъкан от тв предавания, реклами, филми, клипове. Магърдич е режисьор и основател на продуцентските компании „Глобал вижън” и „Глобал филмс”, а Кремена – стилист на продукциите и муза на режисьора. За двайсет години двойката изгради семейна империя и днес е сред ключовите герои в шоубизнеса made-in-BG. Кланът Халваджиян има много играчи, но третата тежка машина в телевизионната фабрика е Джуди – братът на Магърдич. Освен издирването на таланти, сред най-успешните проекти на фамилията са телевизионните предавания „Господари на ефира”, „Пълна лудница”, „Море от любов”, „Имаш поща”, „Ясновидци”, „Великолепната шесторка”.
Основите на успеха се наливат в бетоновия възел край Перник в средата на 80-те години. По онова време Маги, както всички наричат големия Халваджиян, е войник. Слагат го да отговаря за производството на бетона край миньорския град. Вместо да се скатава от службата, той работи с арменска педантичност. Става му ясно, че с каквото и да се захване оттук нататък – ще го изпипва до най-малкия детайл. „Винаги съм имал сериозно отношение към работата, независимо каква е тя. Като ми поръчат нещо, гледам да го свърша добре. Не бях виждал бетон през живота си. Но на десетия ден вече бях влязъл в час, знаех всички марки и как ни лъжат в цената, защото всеки гледа да издои военните, понеже там парите текат. Та тогава на възела в Перник получиха най-добрия бетон”, връща лентата назад 43-годишният режисьор.
От десетилетия Халваджиян не е помирисвал строителната смес. Отношението му към работата – да ври и кипи в нея, обаче не се е променило.
За щастие на Маги, храни го хобито му. Халваджиян е симпатичното доказателство, че за тв-бацила и кино-вируса ваксини няма открити. По собствените му признания, продуцентът има 12 телевизора – у дома, в колите, в офиса. Телефоните му също са настроени да възпроизвеждат картина и звук. „Като зрител гледам основно италианските големи шоу програми, а като професионалист – абсолютно всичко, защото съм длъжен да знам накъде вървят нещата”, обяснява Магърдич. После прави анализ на актуалната тв картина: „Българският тв пазар се разви бързо и е доста богат. Лошото е, че зрителят се разглези и нещата му омръзват много бързо. Новите предавания бързо се амортизират, за година-две се изтисква всичко. По западните телевизии има предавания, които вървят по двайсет години.”
Засега Маги и компания изглежда се ориентират добре в динамиката на тв пазара и мащабите им се разрастват. Проектите на клана гълтат много човешки ресурс и към днешна дата за Халваджиян работят над триста души.
За дългокосия продуцент плюсовете са повече от минусите. „На близките може да кажеш неща, които не би си позволил пред хора, които са на работа при теб. Нямам проблем да уволня роднина и ми се е случвало. Научих се да бъда отговорен и не правя компромиси, ако нещо не ми харесва. Понякога ми е идвало сам себе си да уволня”, разпалено обяснява Халваджиян.
Признава, че понякога администраторските ангажименти му идват в повече. Магърдич винаги е искал да бъде режисьор и камерата му е неизменен атрибут. На младини, когато все още играе в цирка срещу 120 лева заплата, снима сватби и припечелва по две хилядарки на месец. После, за да упражнява любимото си занимание, снима чалга клипове. „Убий ме, ако знам как съм заснел 500 чалга клипа. Чалгата е в тотален разрез с моята философия за живота. Това е най-ниската точка, която може да съществува, а хората, които слушат тази музика са на социално ниво, което не разбирам. През 90-те това нямаше попмузика, нямаше и пари. Тогава това беше единственият шанс да работя професията, която ми харесва”.
Освен актуалното шоу „България търси талант”, Магърдич снима и филми на ужасите за Америка. Партньор му е гигантът „Парамаунт”. „Лентите са изцяло по наши сценарии, снимаме си ги тук, а те ни осигуряват пазар в САЩ. Категоричен е, че това е единственият начин, за да снима кино у нас. „Не искам един филм да ми струва живота”, емоционално разказва Магърдич и ни връща към пълнометражния си филм „Печалбата”.
Този проект е най-голямото изпитание за него. Спомене ли тази продукция, сякаш е натиснат паник-бутон. „Обещах на себе си и екипа, че никога няма да ги подлагам отново на подобно нещо. Костваше ми нерви, безумни усилия с малко пари да направим нещо. Работехме по 16-17 часа на ден без почивка, допуснахме какви ли не компромиси, за да го завършим. А накрая дори не видя бял свят. Готвехме го за голям екран, а тогавашната шефка на БНТ Лили Попова го излъчи по телевизията, без да се съобразява с договора. В такава атмосфера не се работи”, пали се Магърдич.
От онова време е изтекло цяло десетилетие. И тогава, и сега негова опора остава половинката му Кремена. Нейната света троица извън семейството са стайлингът, обувките и розите. Тя е дама, която е невъзможно да не забележиш. Говорят ли за нея, модните корифеи винаги отбелязват уникалния й стил на обличане, колекцията й от стотици чанти и 2000-те чифта обувки, на които е отпуснала цял етаж от дома си. Не пропускат и любовта й към розите – тялото й е покрито с татуировки на цветето, картини с него красят стените в къщата й. Рози светят и от полилеите, изработени във Флоренция. Кремена се грижи за декорите на всички предавания, реализирани от мъжа й, за облеклото и визията на водещите и участниците в шоу програмите. Съветите й търсят лъвици от хайлайфа и тв водещи. Кремена обаче е оставила на самотек имиджа на мъжа си. „Казва ми ‘Имам толкова работа, не мога и с теб да се занимавам’ ”, оправдава се Кремена. „А и аз самият съм такъв тип, че не обръщам прекалено внимание. Смятам че е грешка, защото външният вид определя самоуважението. Но трудно подлежа на превъзпитание”, разправя през смях Магърдич.
Add comment