Sorry, this entry is only available in Bulgarian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

Любопитството е качество, което винаги му е помагало като оглавяващ една от най-големите козметични компании в Азия, твърди милиардерът Су Кюнг-Бае. Благодарение на това, през годините той си създава три навика, на които, според него, се дължат до голяма степен предприемаческите му успехи, казва Су пред CNBC.

Су е председател и главен изпълнителен директор на южнокорейската компания за козметични продукти Amorepacific, както и вторият най-богат човек в Южна Корея. От Forbes оценяват състоянието му на 8.4 млрд. долара. Amorepacific е най-голямата козметична компания в Южна Корея и седмата най-голяма в света, според Women’s Wear Daily. Популярните южнокорейски марки като Sulwhasoo, Laneige и Innisfree са част от нейния портфейл.

Първият от трите навика на Су е да чете книга винаги, когато може. Според милиардера четенето е като порочен кръг, който постоянно го насърчава да разширява хоризонта си. Това също така е навик, присъщ и на други милиардери, като Уорън Бъфет и Бил Гейтс. “Четенето ми позволява да научавам нови неща, които преди това не съм знаел, а това ме мотивира да уча още”, обяснява Су.

Друг лесен навик, който Су си изгражда, е да отделя известно време за размишления в края на всеки ден. “Отделям по пет минути за размисъл преди лягане. Мисля за това какво съм правил през деня и колко продуктивен съм бил”, казва Су. Проучвания показват, че служителите, които прекарват известно време в размисъл върху представянето си през деня, имат с 23% по-добри постижения от тези, които не го правят, според Harvard Business Review.

Последният навик на Су е да не престава да бъде любознателен и да задава въпроси. “Като задаваш въпроси, знаеш какво правиш добре и къде имаш нужда от подобрение”, добавя той. Що се отнася до начинаещите предприемачи, които искат да изградят глобален бизнес, Су съветва те да проявяват любопитство по отношение на хората и тяхната култура на различните пазари и да не престават да проявяват уважение.

Share Button