Sorry, this entry is only available in Bulgarian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

shirley-visions-of-reality-972503lКартините на един от най-влиятелните живописци в новата история на изкуството ЕДУАРД ХОПЪР оживяват като „на кино”

Австрийският режисьор Густав Дойч разказва с тринадесет картини на Едуард Хопър. Предшественик на поп-арта, но все още придържащ се към реализма, художникът от Ню Йорк пресъздава американския индустриален градски ритъм и му отрежда основно място в своите платна. Газ-станции, замрели пейзажи от бетон и мрамор, автобусни спирки и закусвални, опростени форми на мебели – все иконични символи на постмодерна Америка. От човешките лица в творбите му лъха неизказана примиреност, залитаща към цинизъм. Заради прецизното боравене със светлосенките и пресъздаването на реалистична атмосфера, Хопър е повлиял на немалко кинотворци, сред които се нареждат имената на Хичкок, Ридли Скот, Вим Вендерс, Терънс Малик, Сам Мендес и др. Но в „Шърли” Хопър вече не само вдъхновява австрийския режисьор Густав Дойч, а се превръща и в основно присъствие на филма.

Тринадесетте картини на Едуард Хопър са декор на тринадесет истории, разказани от главната героиня. Шърли се придвижва сред геометрията на безличното градско съществуване и със своята изповед, описваща тринадесет пъти деня на една и съща дата, но от различни – тринадесет – години, се опитва да намери съдържание на живота си. Дали Шърли успява или не, това ще реши зрителят, но филмът на австрийския режисьор, преминал в творческия си път през много други форми на визуална изява – фотография, архитектура, дизайн – буквално съживява едни от най-известните картини на Хопър. Синтезът между тях, камерата и жената, която разказва, постига визуални и драматургични внушения с разтърсващ магнитуд. „Шърли” е филм, с който киното напомня за себе си посредством истинския си език.

Share Button