Мобилните устройства все по-масово се превръщат в част от живота ни, без която не можем. Мобилните технологии са изключително важни и за бизнеса, особено по време на дълги работни пътувания. Ето защо все повече авиокопмании следват тенденциите и започват да позволяват използването на мобилни устройства на борда на самолетите си, съобщават екпертите от туристическа агенция eSKY.bg.
Националният превозвач на Германия е поредната авиокомпания, която стартира тестово услугата за полетите си от Мюнхен и Франкфурт до Северна Америка и Близкия изток. Още тази година, немският превозвач, който е един от най-използваните и от българите, официално ще разреши изпращането на смс-и, имейли и сърфирането в интернет по време на всичките си полети на дълги разстояния. Пътниците ще се връзват към вътрешната мрежа на превозвача и ще бъдат таксувани директно от мобилния си оператор. Цените ще са същите като стандартните сухоземни роуминг тарифи, които варират според конкретния мобилен оператор, уточняват от eSKY.bg.
„Гласовите разговори по време на полет са по-деликатна тема“, коментира говорител на фирмата, предлагаща услугата. „Повечето авиокомпании, ги позволяват и за шестте години, в които работим с тях, не сме имали проблеми. На борда на някои самолети, обаче, просто не можете да осъществите обаждане и това е решение на самата авиокомпаня, без някаква регулаторна или законодателна намеса. Използването на „тихите“ услуги (изпращане на текстови съобщения и други данни) далеч изпреварва гласовите повиквания, като се е увеличило десет пъти през изминалата година.“
Той допълва още, че средната продължителност на разговорите по време на полет е само 2 минути и едва няколко пътника могат да говорят по едно и също време. „… Така че ситуация, в която самолет, пълен с пътници, които едновременно разговарят по телефона, е на практика невъзможна. Екипажът също ще има постоянен контрол над услугата и ще може да я изключи по всяко време, ако се наложи.”
Използването на мобилни телефони на борда бе одобрено от Европейската комисия още през 2008 г., напомнят от eSKY.bg. Понастоящем над 10 от големите европейски и близкоизточни авиопревозвачи предлагат услугата.
Американските пасажери все още остават доста скептични по въпроса, а тамошните власти, за разлика от европейските си колеги, все още не са вдигнали забраната за използване на услугата.
Онлайн анкета на британския Telegraph показва, че близо 13% от пасажерите биха използвали мобилния си телефон по време на полет, около 40% – само за изпращане на смс-и, и-мейли и сърфиране в интернет, а почти 47% от запитаните не биха използвали телефона си изобщо.
Add comment