Sorry, this entry is only available in Bulgarian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

bulgaria-hotelsВнасяме сервитьори от Молдова и Украйна, защото по морето няма персонал. Реално ние предлагаме много качествен туристически продукт, но изоставаме в обслужването. Няма сервитьори, камериерки, че даже и шофьори на автобуси. Това разкри в интервю служебният министър на туризма Стела Балтова.

„Организирали сме се добре с колегите от Гърция и се надявам на съвместна експедитивна работа по границите за Великден. Очакваме 85000 туристи през летищата през лятото. Това е много повече в сравнение на миналата година. Сега, за Великден, имаме заявки от македонци, гърци и румънци, но с 20% повече. Виждаме, че има и бум на туристите в София. Една от причината са нискотарифните компании“, добави тя.

Важно за пътуващите е да знаят, че при посещение на Гърция е задължително да се носи малкият талон на колата, защото властите в съседката ни го изискват при проверка.

Много българи предприемат пътувания и към екзотични дестинации, но да не се поддават на агресивни послания, че остават само една или две стаи в избрания от тях хотел, когато правят резервации през сайтове за туристически услуги. Това може да се окаже заблуждаващо, защото не е ясно дали тази стая е единствената останала свободна в целия хотел или е единствената, която този сайт може да предложи, възползвайки се от квота, която е получил през туроператор или от самия хотелиер. А същевременно в друг сайт да има пет стаи в същия хотел и то на по-изгодна цена. За това предупреди председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по бТВ радио.

Повод за коментара дадоха публикуваните наскоро резултати от проучване на Европейската комисия на над 350 сайта за сравняване на цените и резервиране на туристически услуги. Проверката установи, че при 2/3 от тези сайтове се срещат нарушения, основно свързани с обявяването на цените и действителността на офертите.

„Смущаващо е, когато не е пълна информацията за параметрите на пътуването, както и за неговата цена и се наложат допълнителни плащания, за които потребителят не е информиран предварително и не е подготвен”, каза Маргаритов.

Той насочи вниманието на потребителите към няколко важни въпроса, които биха могли да си зададат при извършването на преглед на сайтове за сравняване на туристически пътувания преди да направят своя избор. Сред тях са дали действително ще платят толкова, колкото смятат? Дали са представени всички компоненти на цената на туристическия пакет? „Особено, когато избират онлайн, да правят съпоставка в спокойна среда. Могат в рамките на 10-тина минути да отворят поне два-три сайта, от които да получат информация за това при какви условия се предлага една и съща услуга и да решат информирано какво точно да изберат”, препоръча Маргаритов.

Председателят на КЗП потвърди, че във връзка с летния сезон са планирани активни проверки в туристическите обекти и с представители на други институции. Приоритетно преди началото на сезона ще бъдат проверени местата за настаняване и заведенията, в които в предходни периоди са констатирани нарушения. Целта е да се установи дали те все още се срещат и ако е така, да се вземат необходимите мерки. Маргаритов изрази надежда, че предстоящият летен сезон ще бъде силен, както от гледна точка на брой туристи, така и на това да се запази тенденцията за намаляване на общия брой нарушения.

Най-вече предоставяне на услуги в некатегоризирани обекти или драстично разминаване на обещаното и предоставеното на място. „Дано продължат и добрите практики, на които сме свидетели в последните години, а именно – когато един хотелиер допусне грешка, да е готов да предложи адекватна компенсация на туристите така, че те да се почувстват добре, въпреки че са претърпели някакво неблагополучие.”, добави Маргаритов.

Share Button