16.09.2016 г.

img_3145

На снимката (отляво надясно): г-н Хокан Сундстрьом – CEO на Scania за България и Румъния, г-н Петър Дончев – изп. директор Scania България

На официална пресконференция в Гранд хотел София г-н Хокан Сундстрьом – CEO на Scania за България и Румъния и г-н Петър Дончев – изп. директор Scania България, представиха новото поколение високотехнологични камиони Scania, които съкращават разходите за гориво с до 5%, благодарение на новото поколение иновационна задвижваща система.

При новите камиони Scania, всички двигатели Евро 6 имат нови системи за управление и инсталациите им са напълно ревизирани.

Подобреното охлаждане в новите кабини дава възможност за допълнително спестяване на гориво средно с 3%, което, разбира се, ще има положително въздействие върху рентабилността на клиентите на Scania. Компанията въвежда също и нова версия на своя 13-литров двигател с 500 к.с. Освен това е добавена нова функция в предавателната кутия, която позволява Scania Opticruise да превключва по-бързо и да доставя почти постоянен въртящ момент.

„С последните актуализации гарантираме допълнително намаление на консумацията с около 3% за всички дизелови задвижващи системи в нашите нови камиони”, казва Бьорн Вестман, Директор на отдел “Разработка на двигатели” в Scania. “Освен това има, разбира се, други намаления в консумацията се постигат например чрез аеродинамични подобрения, възможност за избор на диференциал с още по-голямо предавателно число от 2.35 в ситуации с правилните условия за шофиране и прецизно персонализирани конфигурации за всяко задание за шофиране.”

Всичките четири 13-литрови двигателя на Scania, предвождани от новата версия с 500 к.с., сега използват само селективна каталитична редукция за намаляване на изгорелите газове. Именно позитивният опит на Scania, изразяващ се в намалена консумация и дори по-голяма надеждност само със селективна каталитична редукция, е бил водещ в разработките на последното поколение.

Scania R 500 4x2 tractor with tanker trailer Scania S 730 4x2 tractor with refrigerated box Malaga, Spain Photo: Gustav Lindh, 2016

Scania R 500 4×2 tractor with tanker trailer
Scania S 730 4×2 tractor with refrigerated box
Malaga, Spain
Photo: Gustav Lindh, 2016

Сред промените са и преработена горивна камера и нови инжектори, водещи до спестяване на 0.2-0.5%. Освен това, по-високата работна температура и охлаждането на маслото с термостат допринасят за допълнителните спестявания, заедно с факта, че охладителните вентилатори (които в някои случаи имат по-голям диаметър) сега директно се задвижват без енергоемка предавка. Това може да спомогне за спестяване на гориво до 1% поради това, че маслото се поддържа на оптимална температура, дори при по-ниски мощности на двигателите и при ниски външни температури.

„В допълнение към промените в двигателите, клиентите могат да очакват спестяване на още няколко процента”, казва Бьорн Фалстрьом, Вицепрезидент, Продуктов мениджмънт, Камиони Scania. “Много внимание се отдели на неща като аеродинамиката и интелигентното управление на двигателите. В сравнение с днешната Scania Streamline, нашите изключително ефективни камиони за транспорт на дълги разстояния с двигатели Евро 6, намалението е –ако всичко останало е еднакво – около 5%. За типичен камион за дълги разстояния, който изминава 150 000 км годишно, това означава намаление с над 2000 литра дизел и значително по-ниски разходи за гориво.“

Спирачката на междинния вал намалява времето за превключване
Друга важна новина е, че Scania въвежда като стандарт спирачна система на междинния вал при автоматичните предавателни кутии Scania Opticruise. Вместо да използва синхронизатори за синхронизиране на различните скорости на разпределителния вал и основния вал в предавателната кутия по време на превключване, както е при повечето конвенционални предавателни кутии, при превключване на по-висока скорост Scania използва спирачка на междинния вал. Това е възможно благодарение на подхода на Scania с напълно интегрирани задвижващи системи и означава, че валовете се синхронизират помежду си значително по-бързо и че следващото зъбно колело – т.е. следващата предавка може да се включи почти незабавно.

Scania R 450 4x2 Highline, vehicle transport Södertälje, Sweden Photo: Dan Boman 2016

Scania R 450 4×2 Highline, vehicle transport
Södertälje, Sweden
Photo: Dan Boman 2016

„Тази техника е безпроблемна и има голяма разлика по отношение на шофирането и представянето”, казва Магнус Макалденер, Директор на отдел “Трансмисии”. “Благодарение на спирачката на междинния вал, нашата най-популярна предавателна кутия за камиони за превоз на дълги разстояния, GRS905, превключва предавките за 0.4 секунди, което означава, че времето за това е скъсено почти наполовина.”

Използването на спирачка на междинния вал, вместо конвенционалния синхронизатор на предавките, не само скъсява действителното време за превключване, но също така означава, че турбо налягането може да се поддържа по-добре. Следователно превозното средство ще превключи на следващата предавка с по-голяма мощност, независимо от това, че предавателната кутия изглежда по-плавна от преди. Тази функция ще доведе до по-добра работа при шофиране в трудни условия и по-добро представяне при шофиране на всички видове пътища, включително началния въртящ момент при стартиране.

Системата на Scania за адаптивен круизен контрол, също е претърпяла цялостна преработка – сега тя управлява скоростите през цялото време до пълното спиране на автомобила. Това, естествено, е значителна помощ за водачите, попаднали в задръстване или изчакващи на едно място колони.

Устойчиви решения
„От момента в който Евро 6 беше въведен, от всички производители в Европа Scania започна да предлага най-широката гама от двигатели”, казва Бьорн Вестман, Директор на отдел “Двигатели” в Scania. “В допълнение към големия избор от конвенционални, високоефективни по отношение на горивото дизели, Scania също има и най-богатия избор от двигатели за алтернативни горива като биодизел, FAME и RME, природен газ или биогаз, ED95 и биодизел HVO в настоящото поколение камиони”.

„Ние постепенно ще пускаме на пазара повече двигатели за алтернативни горива за новото поколение камиони, с изключение на HVO, което може да се използва във всички наши двигатели по Евро 6, независимо от вида на камиона. Това означава, че в близко бъдеще всички клиенти ще могат да получат двигатели,работещи с алтернативни горива, обяснява Бьорн Вестман, Директор на отдел “Двигатели” в Scania.

Next Generation Scania: R&D

Picture 1 of 14

WintertestPhoto: Dan Boman 2016

Share Button