Sarah Gkonos Jan 07Сара Гонос завършва маркетинг, международни бизнес отношения и испански език и култура в Пенсилванския държавен университет. След дипломирането си започва работа в международно признати компании като Vanguard Group и ING. След това работи като международен консултант и води бизнес проекти в четири държави. Г-жа Гонос стартира кариерата си в авторитетната британска издателска компания Oxford Business Group като директор за Малайзия. Следват проекти в Тайван и Египет. Днес тя е директор на Oxford Business Group за България.

Госпожо Гонос, бихте ли разказали за дейността на Oxford Business Group:
Oxford Business Group (OBG) е издателска, изследователска и консултантска компания, базирана във Великобритания, която публикува икономически и политически анализи и проучвания на пазарите от Източна Европа, Северна и Южна Африка, Средния Изток и Азия. OBG предлага подробни анализи на политическото и макроикономическото развитие на различните сектори включително банковия сектор, капиталовите пазари, енергетиката, инфраструктурата и застраховането. Икономическите, политическите и бизнес анализи на OBG са основен източник за местните и регионални проучвания, а икономическите онлайн брифинги на компанията съдържат актуални и задълбочени анализи на икономическата ситуация в съответните региони. Консултантският отдел на OBG предлага проучвания на пазара, съобразени с нуждите на всеки отделен клиент и съвети към компаниите, опериращи на съответните пазари и към тези, които се готвят да стъпят там.

Как започнахте работа в OBG?
Завършвайки международни бизнес отношения, се насочих към кариера, която би ми позволила да работя и да се запозная отблизо с няколко различни, развиващи се пазари в различни точки на света. Предишната ми работа беше в международна консултантска компания, която ме свърза със служители на OBG. Освен това бях абонирана за услугите им и след като открих, че техните анализи са полезни и съдържат ценна информация за бизнеса, съвсем логично в мен се породи желанието да стана част от OBG.

Кога за първи път посетихте България и какви бяха Вашите впечатления?
Всъщност това е първото ми посещение в България и не бях сигурна какво да очаквам. За щастие бях приятно изненадана от хората и страната. Обратно на моите очаквания, че София може да се окаже студена и негостоприемна, хората показаха, че са дружелюбни и приятелски настроени. Градът има разнообразна архитектура, естествена красота и приятна социална атмосфера. Радостна съм, че имам възможността да видя страната и да я опозная.

Според Вас как изглежда България във Вашата книга The Report: Emerging Bulgaria 2007?
Изданието за 2007 е първата публикация на OBG за България, която е напълно ребрандирана и получи много позитивни реакции както от местните, така и от международните бизнес среди. В допълнение към естетическото оформление на книгата, нейното съдържание е добре известно като представителен поглед към българската икономика, който дава информация относно интересни инвестиционни възможности, както и контакти, необходими за улесняване на инвестициите в страната.

Как читателите на OBG възприемат България?
Всеизвестно е, че развиващите се пазари не винаги имат добра репутация. Нашите клиенти се абонират за услугите на OBG, защото искат да научат повече за развитието на дадения пазар и да добият представа за реалния бизнес климат в региона. 75% от нашите абонати идват от големи корпорации и заемат предимно управленски позиции. Ето защо OBG има за цел да хвърли светлина върху конкретния пазар, да информира и дори да коригира вече съществуващите схващания за икономически климат във всяка конкретна държава, като в същото време задоволява информационните нужди на всеки отделен клиент. 62% от нашите читатели за България идват от Европа и 20% – от САЩ. Това са регионите, които са най-заинтересовани да правят бизнес в страната или с местни партньори. Въпреки някои негативни нагласи, имиджът на България се подобрява, благодарение на присъединяването към ЕС и стабилния икономически растеж.

Каква е разликата между България през 2007 г. и България през 2004 г., когато OBG за първи път стъпи на нашия пазар?
Конкурентното предимство на OBG е прекият контакт на местно ниво, който ние осъществяваме чрез интерактивни дискусии и проучвания. През последните 4 години OBG осъществи прекрасни отношения както с правителството, така и с бизнес средите във Вашата страна. Чрез партньорството ни с Министерството на външните работи, финансови институции и фирми, както и чрез срещите ни с повече от 200 мениджъри от различни икономически сектори, ние сме в състояние да придобием задълбочено виждане отвътре за икономиката на страната. През годините сме развили тези отношения до степен всяка следваща книга да е по-задълбочена и пълна с релевантна информация за нашите абонати и за бъдещите важни международни фигури. Разбира се ние се стремим непрекъснато да подобряваме нашия продукт, работейки вече над анализите за 2008 година.

Какви спомени ще Ви останат от България, когато напуснете страната?
България е уникално изживяване за мен и ще остави отпечатък в моето съзнание. Най-вече ще запомня хората, с които се срещам, като бизнес ориентирани и социални. Те ще оставят най-много спомени в мен, защото са изключително гостоприемни и приятелски настроени.

Share Button